Paolo Pellegrin
Ölü yok ölüm var
Paolo Pellegrin dünyaca tanınan bağımsız fotoğraf ajansı Magnumun yükselen yıldızlarından. Magnum son yıllarda daha genç ve sanatsal anlayışlı fotoğraflar çeken insanlara da açıldı. Pellegrin Magnum'un bilinen en genç aday üyelerinden biri.
Siyah-beyaz çalışan bir fotoğrafçı. Fotoğrafçının çalışma tarzı; özellikle sıcak savaş anında fotoğraf çekmek değil, savaş bittikten sonra yerleşmiş acıyı ve savaşın etkilerini görüntülemek. Bu anlayış Pellegrin'in fotoğraflarında, savaşın kalıcı etkilerini, özellikle de savaş kurbanları üzerinde bıraktığı duyguyu görünür kılıyor.Kosova projesi bunu çok iyi yansıtan bir çalışma.
Sergideki 120 fotoğrafın hiçbirinde kanlı ceset görüntüleri yok. Ama orada yaşanan tüm duygular var; Acı, travma, bellek kaybı, umut, umutsuzluk, öfke, hınç, yas, isyan... Örneğin sergideki fotoğraflardan biri bir ölü odasını gösteriyor. Ölü var ama kadrajın dışında bırakılmış. Görüntü odanın ölü dışındaki kısmına odaklanmış.
Ölünün çevresini sarmış yakınlarının yüzlerine tek tek bakarak ölüyle olan akrabalık derecelerini çıkartabiliyorsunuz. Duvarların yıkıklığı ve koyu ton sahneyi tamamlıyor. Burada ölü yok ölüm var ve bu çok kuvvetli bir şekilde yaşanabiliyor.
Paolo Pellegrin kimdir?
1964 Roma doğumlu. 1995 yılında Ugandada AIDS konulu röportajıyla World Press Photonun Günlük Hayat dalında birincilik ödülüne layık görüldü. Children adlı Uganda, Romanya ve Bosnadaki çocuk fotoğraflarından oluşan kitabı 1997 yılında yayımlandı.
İtalya'daki Sınır Tanımayan Hekimler(MSF) ile işbirliği içinde yaptığı çalışmalardan oluşan kitabı Kamboçya 1998 yılında yayınlandı. 2000 yılında World Press Photo'nun Haberdeki İnsanlar kategorisi'nde Kosova'daki çalışmalarıyla birincilik ödülü kazandı.
2001 yılında Magnum'un aday üyesi oldu.
Paolo Pellegrin dünyaca tanınan bağımsız fotoğraf ajansı Magnumun yükselen yıldızlarından. Magnum son yıllarda daha genç ve sanatsal anlayışlı fotoğraflar çeken insanlara da açıldı. Pellegrin Magnum'un bilinen en genç aday üyelerinden biri.
Siyah-beyaz çalışan bir fotoğrafçı. Fotoğrafçının çalışma tarzı; özellikle sıcak savaş anında fotoğraf çekmek değil, savaş bittikten sonra yerleşmiş acıyı ve savaşın etkilerini görüntülemek. Bu anlayış Pellegrin'in fotoğraflarında, savaşın kalıcı etkilerini, özellikle de savaş kurbanları üzerinde bıraktığı duyguyu görünür kılıyor.Kosova projesi bunu çok iyi yansıtan bir çalışma.
Sergideki 120 fotoğrafın hiçbirinde kanlı ceset görüntüleri yok. Ama orada yaşanan tüm duygular var; Acı, travma, bellek kaybı, umut, umutsuzluk, öfke, hınç, yas, isyan... Örneğin sergideki fotoğraflardan biri bir ölü odasını gösteriyor. Ölü var ama kadrajın dışında bırakılmış. Görüntü odanın ölü dışındaki kısmına odaklanmış.
Ölünün çevresini sarmış yakınlarının yüzlerine tek tek bakarak ölüyle olan akrabalık derecelerini çıkartabiliyorsunuz. Duvarların yıkıklığı ve koyu ton sahneyi tamamlıyor. Burada ölü yok ölüm var ve bu çok kuvvetli bir şekilde yaşanabiliyor.
Paolo Pellegrin kimdir?
1964 Roma doğumlu. 1995 yılında Ugandada AIDS konulu röportajıyla World Press Photonun Günlük Hayat dalında birincilik ödülüne layık görüldü. Children adlı Uganda, Romanya ve Bosnadaki çocuk fotoğraflarından oluşan kitabı 1997 yılında yayımlandı.
İtalya'daki Sınır Tanımayan Hekimler(MSF) ile işbirliği içinde yaptığı çalışmalardan oluşan kitabı Kamboçya 1998 yılında yayınlandı. 2000 yılında World Press Photo'nun Haberdeki İnsanlar kategorisi'nde Kosova'daki çalışmalarıyla birincilik ödülü kazandı.
2001 yılında Magnum'un aday üyesi oldu.
Comment Form under post in blogger/blogspot