2007 Leica Oskar Barnack Odulu
2007 Leica Oskar Barnack Ödülü Brezilyalı fotoğrafçı Julio Bittencourt’a ve
Mansiyon Ödülü José Cendon ile Margaret M. de Lange’a verildi.
FOTOĞRAF SERGİSİ 08 KASIM-23 ARALIK 2007
Sergi Salonu :İstanbul Fotoğraf Merkezi
Tarlabaşı Bulvarı No. 272 Beyoğlu – 80070 – İSTANBUL
Leica Oscar Barnack Ödülünü 26 yaşındaki Brezilyalı fotoğrafçı Julio Bittencourt, Sao Paulo şehir merkezinde çektiği bir dizi evsiz insan portresi ile kazandı. Leica Camera AG’nin Kültür programına dahil olan geleneksel yarışmanın mansiyon ödülünü Doğu Afrika’daki Psikiatri Hastahanelerinde yaptığı röportaj çalışması ile İspanyol fotoğrafçı Jose Cendon ve Norveçli fotoğrafçı Margaret M. de Lange kızlarının çocukluğunu ve ilk gençliğini konu edindiği uzun soluklu fotoğraf projesi ile kazandı.
1979 yılından beri, Leica’nın mucidi olan Oscar Barnack (1879-1938) anısına düzenlenen yarışmanın esas konusu insan ve yaşadığı çevredir. İlk başarılı 35 mm fotoğraf makinesi olarak kompakt Leica 1925 yılında piyasaya çıkışı, foto muhabirlik üzerinde kalıcı etkisi olan çok sayıda fotoğrafçının canlı röportaj fotoğrafları çekmesini sağladı. Agnes Sire’ın başkanlık ettiği jüri, kendisinin yöneticisi olduğu Henri Cartier Bresson Vakfında, Paris’de toplandı. Jürinin diğer üyeleri: François Hébel (Rencontres d’Arles), Hans-Michael Koetzle (Leica World), Brigitte Schaller (Leica Fotografie International), Gaëlle
Gouinguené ve Gero Furchheim’dı (Leica Camera Group).
Julio Bittencourt’ın portre serisi 3 Kasım 2002’den beri Sao Paulo’nun merkezi Prestes Maia Avenue 911 numarada yaşayan evsiz insanları gün ışığına çıkardı. Bir yardım kuruluşunun desteği ile 1200’den fazla evsiz insana kalacak yer sağlanan bu yerdeki insanlara Bittencourt, onların günlük yaşam alanına müdahale etmeyen bir fotografçı olarak yaklaşır. Oldukça katı bir biçimde biçimsel kompozisyonlar kurar, portreleri binanın 364 penceresinden çeker. Korunmuş olan içerisi ile hiçte arkadaş canlısı olmayan dışarısı, köhne duvarların ne kadar yaşam ve güvenlik sağladığını gösterir. Bakımsızlığın işaretleri olan isten kararmış duvarlar, kırık pencereleri kapatmak için kullanılan geçici yamalar, içerideki dünya ile dışarıdaki arasındaki karşıtlığı güçlendirir. Şimdilerde Sao Paulo’nun yeni hükümeti, dikkat çeken bu sosyal problemi ortadan kaldırmak niyeti ile binayı temizlemeyi planlamaktadır.
Julio Bittencourt Galerisi İçin TIKLA
Mansiyon Ödülü José Cendon ile Margaret M. de Lange’a verildi.
FOTOĞRAF SERGİSİ 08 KASIM-23 ARALIK 2007
Sergi Salonu :İstanbul Fotoğraf Merkezi
Tarlabaşı Bulvarı No. 272 Beyoğlu – 80070 – İSTANBUL
Leica Oscar Barnack Ödülünü 26 yaşındaki Brezilyalı fotoğrafçı Julio Bittencourt, Sao Paulo şehir merkezinde çektiği bir dizi evsiz insan portresi ile kazandı. Leica Camera AG’nin Kültür programına dahil olan geleneksel yarışmanın mansiyon ödülünü Doğu Afrika’daki Psikiatri Hastahanelerinde yaptığı röportaj çalışması ile İspanyol fotoğrafçı Jose Cendon ve Norveçli fotoğrafçı Margaret M. de Lange kızlarının çocukluğunu ve ilk gençliğini konu edindiği uzun soluklu fotoğraf projesi ile kazandı.
1979 yılından beri, Leica’nın mucidi olan Oscar Barnack (1879-1938) anısına düzenlenen yarışmanın esas konusu insan ve yaşadığı çevredir. İlk başarılı 35 mm fotoğraf makinesi olarak kompakt Leica 1925 yılında piyasaya çıkışı, foto muhabirlik üzerinde kalıcı etkisi olan çok sayıda fotoğrafçının canlı röportaj fotoğrafları çekmesini sağladı. Agnes Sire’ın başkanlık ettiği jüri, kendisinin yöneticisi olduğu Henri Cartier Bresson Vakfında, Paris’de toplandı. Jürinin diğer üyeleri: François Hébel (Rencontres d’Arles), Hans-Michael Koetzle (Leica World), Brigitte Schaller (Leica Fotografie International), Gaëlle
Gouinguené ve Gero Furchheim’dı (Leica Camera Group).
Julio Bittencourt’ın portre serisi 3 Kasım 2002’den beri Sao Paulo’nun merkezi Prestes Maia Avenue 911 numarada yaşayan evsiz insanları gün ışığına çıkardı. Bir yardım kuruluşunun desteği ile 1200’den fazla evsiz insana kalacak yer sağlanan bu yerdeki insanlara Bittencourt, onların günlük yaşam alanına müdahale etmeyen bir fotografçı olarak yaklaşır. Oldukça katı bir biçimde biçimsel kompozisyonlar kurar, portreleri binanın 364 penceresinden çeker. Korunmuş olan içerisi ile hiçte arkadaş canlısı olmayan dışarısı, köhne duvarların ne kadar yaşam ve güvenlik sağladığını gösterir. Bakımsızlığın işaretleri olan isten kararmış duvarlar, kırık pencereleri kapatmak için kullanılan geçici yamalar, içerideki dünya ile dışarıdaki arasındaki karşıtlığı güçlendirir. Şimdilerde Sao Paulo’nun yeni hükümeti, dikkat çeken bu sosyal problemi ortadan kaldırmak niyeti ile binayı temizlemeyi planlamaktadır.
Comment Form under post in blogger/blogspot