Image Hosted by ImageShack.us

Gorme Kulturu - 3 Cerkes Karadag


Fotograf : Tekin ERTUĞ
GÖRME KÜLTÜRÜ 3

Çerkes Karadağ

Bir gereksinme olmasa fotoğraf da olamaz.Görme biçiminden amaç, görmenin doğrulanmasıdır.Her bakış açısı, gerçekle kurulan bireysel temastır.Görmek, zamanı ayrıştırmaktır.Fotoğraf bizi bir anlamın çerçevesine hapseder.Düzenleme fotoğrafın tescil edilmiş kimliğidir.Her hayal başka bir hayalden güç alır.Fotoğraf duyguların denetimindeki bir uğraştır.Her esinlenme ...bir abartıya dayanır.

Biçim: Gerçekle tasarlanmış gerçeğin yol ayrımı.İçerik yapıtın yaratılma koşullarıyla ilişkilidir.Gerçek kurgulandığında artık gerçekdışıdır.Gizem görünür olanlarda gizlidir.Fotoğraf felsefesi fotoğrafları açıklama yolu değildir.

Estetik: Haz alma yetkinliği.Güzellik şiddettir.

Özgünlük: Keşfetmek, yenileşmek ve karşı çıkmak.Yaratıcılık bir kavga sonucunda ortaya çıkar.

Sanat fotoğrafları: Sanatı fotoğraf içinde olumlamak.Eleştiri yapıtın varlığına katılmaktır.

Portfolio:Görüntü ustalığının göstergesi.Her yorum duyguların derinliğineyolculuktur.
Ötekilerle birlikte insanız!

Model sanat yapıtının prototipidir.Yüzler “herkes”tir.
Portre konu aldığı kişiden çok fotoğrafçıyı yansıtır.Ten bir giysidir!

Fotoğraf herkesi narsist yapmıştır.

Fotoğraf ölümü kutsarken, yaşamı da sorgular.


Fotograf, görme ve görme kültürü üzerine III

Fotoğrafı geleneksel görme biçimleriyle ya da geçmiş çağların estetik ölçüleriyle yorumlamak, onu birtakım dogmalara ve nesnel olmayan yorumlara peşinen muhatap kılmaktır. Yani estetiği, bir bakıma gerçeküstü görüşlerle, mistik ve metafizik anlayışlarla ilişkilendirmek demektir. Oysa fotoğraf, tümüyle ve her zaman gerçek üzerine bina edilmiş bir sanattır. Estetik gerçeklik denilen kavram da, işte tam bu temel üzerine kurulmuştur.



Fotoğraf felsefesinin görevi; nesneleri fotoğrafçıya, insanı fotoğraflara, toplumu da tüm görüntülerin yarattığı yanıltıcı gerçeklere karşı korumak olmalıdır. Görüntülerin yaygın kullanımı ve bireyler üzerine kurduğu görünmez baskı, günümüzde sanki gelişmişlik ve uygarlık göstergesiymiş gibi sunulmaktadır. Oysa bu yaygınlık, sanıldığı gibi gelişme değil, bireylerin görüntü kirliliği karşısında ne denli şaşkına döndürüldüğünün bir göstergesidir. Fotoğraf felsefesinin asıl işlevi, açıklayıcı niteliklere sahip görüntüler alanında, fotoğrafçıyı bertaraf eden, bağımsız bir yargılama biçimini egemen kılmaktır. Amaç, görüntülenenleri temel alarak, yeni bir dil ortaya koymak, bununla birlikte görselleşmiş gerçekleri de düşünsel bir platforma çekmektir.

http://www.cerkeskaradag.com/tr/default.asp?nc=5312&id=168

0 yorum

Make A Comment
top